Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactics of mathematics --- Mathematics --- basiscompetenties --- wiskunde
Choose an application
450.7 --- Basiscompetenties --- Competenties --- Leraren --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: Competenties) --- (zie ook: Basiscompetenties)
Choose an application
Inhoudsopgave ¬ Deel A Basisvaardigheden ¬1 Methodisch handelen ¬2 Observeren ¬3 Communicatie ¬4 Doelen stellen ¬5 Middelen kiezen ¬6 Leiding geven ¬7 Samenwerken ¬8 Feeback ¬9 Evalueren en rapporteren ¬ Deel B Specifieke vaardigheden ¬10 Aan het werk ¬11 Vergaderen ¬12 Intercultureel werken ¬13 Omgaan met groepen ¬14 Plannen maken ¬15 Gesprekken voeren ¬16 Activiteiten plannen ¬17 Verzorgen ¬18 Het beleid ¬ Deel C Houdingsaspecten ¬19 De visie van waaruit je werkt ¬20 De juiste houding ¬21 SPW... een vak apart ¬22 Grote eindopdrachten ¬ Bijlage 1 Doelgroepen ¬ Bijlage 2 Voorzieningen ¬ Bijlage 3 Behandelingsmethoden
Hulpverlening. --- Sociale vaardigheden. --- Maatschappelijk werk --- Basiscompetenties --- Handboeken --- Groepsleider --- Gehandicaptenzorg --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Hoe kun je in het onderwijs, met alle aanhoudende veranderingen, succesvol functioneren? Getoond wordt met welke basiscompetenties je een succesvolle docent kunt worden en blijven. Aan de hand van gesprekken met docenten krijgen de lezers van dit boek een beeld van de huidige onderwijspraktijk in het voortgezet onderwijs en het hoger beroepsonderwijs. Daarna beschrijven de auteurs vijf basiscompetenties die staan voor vormen van succesvol gedrag. De competenties zijn: onderwijskundige wendbaarheid, innoverend vermogen, zelfmanagement, relationele sensitiviteit en samenwerken. Aan ieder competentie is een hoofdstuk gewijd. De hoofdstukken bevatten instrumenten om de eigen ontwikkeling te bepalen en instrumenten om zich verder te kunnen ontwikkelen. In dit praktijkboek is de theorie afgewisseld met coachingsgesprekken, cases en tips.
Didactics --- Primary education --- Secondary education --- competenties --- beroepsprofielen --- basiscompetenties --- lesgeven
Choose an application
De vanzelfsprekendheid waarmee leraar-zijn en leraar-worden vandaag gevat worden in competentieprofielen en beroepsstandaarden, is zeer merkwaardig. In dit boek vertrekt de auteur van de vaststelling dat deze ogenschijnlijk eenduidige dingen intussen zo vertrouwd zijn dat we ons de (onderwijs)wereld niet meer zonder kunnen voorstellen. Op zoek naar een verklaring voor de aantrekkingskracht die van onderwijsstandaarden lijkt uit te gaan, treedt Carlijne Ceulemans in de voetsporen van het Vlaamse beroepsprofiel en de basiscompetenties van de leraar. Ze brengt in kaart wat er precies gebeurt wanneer deze een rol beginnen te spelen en aan belang winnen. Ze laat zien hoe vragen die velen van ons bezighouden – die naar de goede leraar, de goede lerarenopleiding en goed onderwijs – en waarover gesproken en gediscussieerd kan worden, daarbij verglijden naar een ‘gegeven’, waarover we niet veel meer kunnen zeggen dan dat het er nu eenmaal is en we er dus wel rekening mee moeten houden.
Lerarenopleiding --- onderwijskunde --- Beroepsprofiel --- Competenties --- 450.7 --- Leraren ; opleidingen --- Onderwijsresearch --- leraren --- basiscompetenties --- beroepsprofiel --- Onderwijskunde --- Teachers --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Beroepsprofielen --- Basiscompetenties --- Lerarenopleidingen
Choose an application
basiscompetenties --- vaardigheidsonderwijs --- rekenen --- Higher education --- Mathematics --- Toegepaste wiskunde --- Leermiddelen --- Economie --- Leermiddel
Choose an application
Als (aankomend) professional kom je vaak terecht in complexe organisaties, waar veel flexibiliteit en verantwoordelijkheid voor je eigen ontwikkeling wordt gevraagd. Dat vereist een hoge mate van kennis en inzicht in je eigen kwaliteiten en de wijze waarop je deze kunt inzetten in de samenwerking met anderen. De volgende vragen spelen daarbij een belangrijke rol: • Wat zijn mijn unieke kwaliteiten? • Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de kans krijg om deze kwaliteiten in te zetten? • Hoe kan ik ze verder ontwikkelen? • Waarom verloopt de samenwerking met anderen soms zo moeizaam? • Wat is mijn rol binnen de samenwerkingsrelatie? • Hoe kan ik leren van de samenwerking met anderen? • Hoe zorg ik ervoor dat ik in mijn werk kan omgaan met veranderingen? Dit boek gaat in op professioneel samenwerken vanuit jouw kwaliteiten. Je start dichtbij jezelf: bij het onderzoeken van jouw persoonlijkheid. Aan de hand van de inzichten die je hierbij opdoet, ontwikkel je een persoonlijk ‘merk’ waaruit blijkt wie jij bent en waar je voor staat. Vervolgens krijg je handvatten aangereikt om de samenwerkingsrelatie te onderzoeken, zodat je jouw merk zo goed mogelijk kunt inzetten. Uiteindelijk kom je op die manier gezamenlijk, als groep, tot ontwikkeling.
366.47 --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- samenwerken --- zelfkennis --- hulpverlening --- professioneel samenwerken --- Teamwerk --- Social psychology --- Personnel management --- professionaliteit --- basiscompetenties
Choose an application
Het Basisvaardigheden wiskunde is een remediërende methode voor (aankomende) HTO-studenten om deficiënties op het gebied van wiskunde weg te werken. Op de website www.basisvaardighedenwiskunde.wolters.nl staat een gratis instaptoets waarmee (aankomende) HTO-studenten kunnen toetsen of zij over voldoende rekenkennis beschikken. Na het maken van de toets krijgt de student een advies op maat over welke onderdelen hij of zij zou moeten bijspijkeren. Hierbij wordt verwezen naar de te bestuderen hoofdstukken in het Basisvaardigheden Wiskunde. Onderwerpen die aan de orde komen zijn breuken met getallen en letters, letterrekenen, formules, functies en grafieken, goniometrie en differentiëren.De methode is ontwikkeld door HTO-docenten, en is zo opgezet dat studenten door zelfstudie de deficiënties kunnen wegwerken. De stof is opgedeeld in kleine stappen. Per twee pagina's wordt één onderwerp behandeld en voorzien van een duidelijk praktijkvoorbeeld. Ieder onderwerp is voorzien van oefenvragen. Op de bijgeleverde cd-rom staan nog veel meer oefenvragen. Hiermee kan de student net zo lang oefenen tot hij de stof beheerst.In de verdere studie blijft het Basisvaardigheden Wiskunde een handig naslagwerk.
Higher education --- Mathematics --- vaardigheidsonderwijs --- basiscompetenties --- wiskunde --- goniometrie --- 510 --- Basisvaardigheden --- Hoger onderwijs --- Technisch onderwijs --- Wiskunde
Choose an application
In 'Werken in een kleuterwereld' bundelt Bianca Antonissen haar nieuwsbrieven tot een boek. Haar doel? Kleuterleerkrachten aan het denken zetten. En dat is gelukt. Zo schrijft juf Annelieke over Deel 1: ‘Nu ik het boek uit heb… ben ik dan nu klaar en tevreden? Tevreden met wat ik tot nu toe heb gedaan, zeker, maar klaar? Nee, echt nog lang niet!’ Want als kleuterleerkracht blijf je reflecteren op je handelen. Je blijft leren en je ontwikkelen. Daarom schrijft Bianca nog steeds elke week een nieuwsbrief om je daarbij te inspireren. In deze tweede bundel behandelt ze de volgende thema’s: • Reflecteren op jezelf als leerkracht • De start van het schooljaar • Werken met thema’s • Taal en rekenen • Buitenspelen • Jij als kleuterleerkracht Deel 2 start met een meer algemeen thema over reflecteren, met informatie over hoe je als leerkracht het reflecteren op je handelen in de klas praktisch aan kunt pakken. En verder: • Leestips in de inleiding van elk thema. • Bij elk hoofdstuk praktische tips die je meteen in de praktijk kunt toepassen. • Opnieuw heel veel verschillende onderwerpen. Ook in Deel 2 vind je als kleuterleerkracht inspiratie, herkenning en érkenning.
Kleuteronderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- kleuterleiders --- zelfevaluatie --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kleuterdidactiek --- leraren kleuteronderwijs --- basiscompetenties
Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|